Foutmelding: Ik kan een document niet downloaden

In een enkele situatie kan het voorkomen dat er een foutmelding komt, wanneer je op een link klikt om een document te downloaden. Onderstaande werkwijze lost het probleem niet op, maar je komt zo wel aan je documenten.

Wat is het?

Een download link in Blackboard werkt niet. Dit euvel treedt meestal op bij gebruik van Internet Explorer. De exacte oorzaak is vooralsnog niet bekend maar kan omzeild worden door de downloadgeschiedenis leeg te maken. Op een niet-Zuyd PC / Notebook kan ook een alternatieve browser gebruikt worden als bijvoorbeeld Chrome. Op een Zuyd PC is dat niet toegestaan.

Hoe werkt het?

Klik in Internet Explorer op het tandwieltje (=Extra, Instellingen), rechtsboven in het scherm.

Kies daarna voor Internet Options.

BBcannotdownload01
Klik daarna op de Delete knop BBcannotdownload02
Zorg ervoor dat de eerste 5 hokjes aangevinkt zijn. De standaardwaarde is dat alleen de eerste 4 zijn aangevinkt.

Kies Delete.

Deze handelingen zouden al voldoende moeten zijn om het euvel in de meeste gevallen op te lossen. Voor de zekerheid is het verstandig ook de volgende handelingen uit te voeren.

BBcannotdownload03
Ga naar het tabblad Geavanceerde Instellingen.

Kies Geavanceerde Instellingen resetten en dan Opnieuw Instellen.

BBcannotdownload04
Zorg ervoor dat de optie Persoonlijke Instellingen verwijderen aan staat.

Klik dan op Opnieuw Instellen

BBcannotdownload05

Beperkingen

  • Er zijn vooralsnog geen Beperkingen bekend

Comments are closed.