Help binnen Blackboard en daar buiten

Binnen Blackboard is een help-functie aanwezig, met een enorme database aan eerder gestelde (en opgeloste) vragen en/of Help in Blackboardproblemen. Naast de help van Blackboard zelf heb je natuurlijk ook nog Dr. Blackboard, en zo zijn er nog een paar punten die we jullie niet willen onthouden.

Wat is het?

De naam zegt het al, ‘help’. Door het bezoeken van deze website ben je eigenlijk al op de goede weg, je hebt al om hulp gevraagd. Naast de Dr. Blackboard website, zijn er nog tal van andere mogelijkheden om aan hulp te komen. Zo is er nog een help functie binnen Blackboard zelf, zijn er van video’s van Blackboard te vinden op het internet (Youtube) en zijn er nog meer blogs, zoals deze, op het internet te vinden.

Hoe te gebruiken?

Voor de help in Blackboard zelf:

  • In Blackboard zie je rechtsboven het menu, met je naam, en de knop afmelden;
  • Als je op het pijltje naar beneden klikt en onderaan op het vraagteken klikt, zal je worden doorverwezen naar de Dr. Blackboard website;
  • Één van de tabbladen in Blackboard is ook een tabblad genaamd ‘help’;
  • Als je hier op klikt, word je naar een helpvenster binnen Blackboard verwezen, dit bestaat uit een pagina met verwijzingen naar o.a. F.A.Q’s (Frequently Asked Questions/Veel Gestelde Vragen), Dr. Blackboard, Helpkaarten en andere hulpbronnen waar je heel veel informatie uit kunt halen.

Overige help:

Daarnaast is er nog:

  • de reguliere ICT Service Desk van de Hogeschool,
  • is hulp bereikbaar via Twitter (@DrBbZuyd),
  • via deze site en
  • (voor Key Users) telefonisch: (045-400)-6453,

Beperkingen

  • Bovenstaande hulpmiddelen omvatten hoofdzakelijk F.A.Q’s  en zijn dus eerder gestelde vragen en ervaringen (en de daar bij horende oplossing(en)). Met een zeer specifieke vraag, zal je contact moeten opnemen met je servicedesk.

Leave a Reply